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MessagePosté: 29 Fév 2020, 02:44 
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Golfiste Curieux
Golfiste Curieux

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Région: 06

Golf IV TDI 100
Basis de Déc 2002
Salute!

Je viens de tomber sur ca :

Citation:
*Please note - this may not fit all models, we will need either you UK registration number or the 17 digit VIN number to check if it's correct before you order.
'These motors are supplied with software written to the control units that are vehicle / model specific. This software code IS NOT SHOWN ON THE MOTOR THAT YOU MAY HAVE REMOVED FROM THE CAR. So, even if the number on the body of the motor in your car is the same as the one you can see in our picture, the software code in the black box on the side of the motor is possibly not correct.
As such, we will not despatch this motor until we've had a UK registration number or 17 digit VIN number so we can check if the software is compatible with your car because if you attempt to code the motor control unit to a car that it's not designed for, then this will ruin the motor and may possibly damage other electrical systems in the car, and we will not accept it back for credit.


We have a help page that explains this in more detail, please click here for more information.

---------

This page explains the common problems with CANBUS controlled window motors as fitted to most VW / Audi / Skoda and Seat models from approx' 2004 onwards.
These motors are different to traditional motors in that they have a control unit attached to them that acts as a door-control module.
These modules control everything in the door from electric wing mirrors, central locking, window opening and closing, puddle lights etc. These units have software written to them from the factory that CANNOT be overwritten. If the motor does not have the EXACT software written to it for your car, then the motor will not work and is likely to cause a long list of other problems with the electrical systems on your car.
The only way to check if these motors are suitable for your car is to contact us with your cars' 17 digit chassis / VIN number. We can then check with 100% accuracy if the motor(s) we're selling will be suitable for your car.
Once these motors have been fitted to a car, they often cannot be fitted to any other car once they've been activated, so as such, when we ship these motors, they are despatched in a sealed security bag, if you open the bag and trial fit the motor then we WILL NOT be able to accept it back for credit.
So, please do contact us with your car's VIN number before ordering because we don't want you stuck with a motor that is no good to you and not suitable for us to resell.
In addition, if you are trying to retro fit power folding mirrors or puddle lights, then we will not UNDER ANY CIRCUMSTANCES accept any motors supplied for this purpose back for credit.
We can be contacted on 01531 640800 or at sales@deutsche-parts.co.uk for further information.


Ici : https://www.ebay.fr/itm/Rear-left-windo ... SwlfxXGLhh

Donc en gros, les moteurs de lèves-vitres / centrales confort de portes, ont un firmware côté en dur dedans qui les rends incompatibles avec tel ou tel module confort, ceci sans numéro pour les identifier clairement. C'est à dire que la référence est la même, mais pas le firmware dedans. Et c'est censé expliquer des problèmes qui se posent quand on échange un moteur avec un autre.

J'ai jamais entendu ca avant et je trouve ca surprenant.
Je dois changer mon moteur AR et ca n'existe plus. Vraiment plus. Pénurie partout. Aucune marque ne copie ça. Ni sur autodoc, ni sur oscaro. On trouve que de l'ocas et ces mecs qui proposent du neuf qui à mon avis est du reconditionné/réparé.
Un pote peut me le chopper en adaptable "pro" mais c'est 200€. Les avants se trouvent pour 100-150 en qualité origine et 60-100€ au moins cher. Mais pas l'AR. C'est pas super bizarre ?

J'ai envoyé mon VIN au shop et posé quelques questions. Il se trouve que j'ai accumulé un paquet de ses moteurs (donneuse & autre) et aucun ne fonctionne sur ma porte.
Je me demande si c'est pas ca qui fait que certains Golf4 (dont la mienne) ont la centralisation qui "rebondit", c'est à dire que quand je ferme ou ouvre, j'ai deux "chok" des gâches, donc ca prend 2 secondes facile.

Merci d'avance pour toute réponse, parce que cette histoire me laisse perplexe et en attendant j'ai à nouveau une porte coincée (par la centralisation), malgré un changement de gâche (donc le problème viens et repars).

Dans la foulée, personne ne sais sur quel pin du faisceau de porte je peux envoyer du 12v direct pour faire sauter électriquement la centralisation d'une porte ?


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